ABC
– ul metodelor de strângere de fonduri
Episodul 4
Explicarea termenilor ( 3 )
Am văzut care sunt beneficiarii
şi cum se împart ei. În vederea ajutorării lor este nevoie de un ajutor complex
– uman, material şi social. Dar să vedem şi alţi termeni...
f. Obiectivele
Obiectivele :
-
Este un rezultat scontat
-
Se obţine prin atingerea scopului şi misiunii
-
Obiectivele sunt paşii ce trebuie făcuţi pentru atingerea
scopului.
Exemplu de obiectiv :
Am închiriat sala ARCUB pentru
concertul formaţiei x
Scop : concertul
Obiectiv : pasul urmat pentru
atingerea scopului x – aici concert.
Alt exemplu :
Obiectiv : Am plătit sala x
pentru conferinţa privind mediul.
Scop : informaţii legate de
mediu.
Obiectiv : plata sălii x.
g. Activităţi :
Presupune o serie de activităţi
( paşii ) fizice, intelectuale pentru atingerea scopului x, ajutorarea
beneficiarilor y şi îndeplinirea misiunii z.
Exemplu :
Asociaţia ortodoxă x
Scop 1 : ajutorarea bătrânilor
Activităţi : ele pot fi
defalcate pe luni.
Exemplu de activităţi defalcate
pe luni.
ianuarie
|
Scrierea de news letters
|
februarie
|
Conferinţă de presă privind situaţia bătrânilor din
căminele de stat
|
martie
|
Vizită Căminul de bătrâni Străuleşti
|
aprilie
|
Vizită Căminul de bătrâni Sfântul Vasile, plantat flori
cămin, oficiat un Te Deum
|
mai
|
Anchete sociale la 100 de familii de bătrâni
|
iunie
|
Ajutat 100 de familii în activităţi gospodăreşti :
curăţenie, mâncare, piaţă.
|
iulie
|
Însoţirea a 20 de bătrâni la film la cinematograful
Scala.
|
august
|
Conferinţă de presă, broşuri, raport de activitate.
|
De regulă un proiect este
desfăşurat pe minim 1 an.
Acesta a fost doar un exemplu.
Activităţile reprezintă ceea ce
ai făcut pentru beneficiarii fundaţiei tale. Ele se pot scrie zilnic sau după
organizarea unui eveniment cu caracter social, medical sau profesional.
Reprezintă pecetea organizaţiei. Prin activităţi – corelate cu bugetul – se văd
faptele organizaţiei x. Cu cât activităţile organizaţiei x sunt mai
diversificate, iar bugetul alocat pentru beneficiarii organizaţiei x este mai
mare cu atât respectivul ong este mai eficient – adică mai bun. De asemenea
respectivul ong este mai implicat în rezolvarea problemei.
Dar un ong trebuie să aibă
edificată o misiune pe care să o urmărească – adică un ţel. Nu se pot face
programe dacă nu ai definitivată misiunea ! De exemplu nu poţi să fotografiezi o
persoană cu disabilităţi grave dacă nu ai misiunea să ajuţi astfel de persoane
şi să ai şi specialiştii care să o facă. Altfel alergi doar pentru bani, pe
care îi vei obţine foarte rar.
Activităţile sunt diverse. Ele
trebuie scrise faptic şi tehnic nu emoţional. De tipul : am ajutat 10 bătrâni
cu pachet alimentar în luna ianuarie. Nu : cu bucurie sufletească am adus
zâmbetul pe buze la 10 bătrâni care ne-au mulţumit, pentru că le-am oferit
pachet alimentar.
Activităţile pot fi :
-
Defalcate pe luni
-
Înregistrate într-un fişier
-
Trecute în raportul de activitate al organizaţiei x
Ele trebuie proiectate a priori
pentru a răspunde şi la nevoia socială a beneficiarilor x.
Ele reprezintă pecetea
organizaţiei x. Scopul lor este de a ajuta beneficiarii x şi de a nu-i ţine
dependenţi de fundaţia x. Cu cât are loc o rulare mai mare a beneficiarilor cu
atât fundaţia y este mai eficientă. Activităţile pot îmbrăca specificul
misiunii fundaţiei x. Pot fi activităţi :
-
Religioase
-
Psihologice şi psihoterapeutice
-
Culturale
-
Didactice
-
Socioumane
-
Economice
-
Macrosociale
Ele implică factorul :
-
Uman
-
Social
-
Economic
-
Macrosocial
Important : În activităţi este
bine să se implice ACTIV beneficiarii
pentru că ei cunosc cel mai bine problema lor.
Aşadar se urmăreşte realizarea
unor obiective pe marginea unor activităţi care să răspundă la nevoia socială a beneficiarilor y şi
care să acopere şi misiunea fundaţiei x.
Activităţile pot fi proiectate apriori ca o agendă de lucru sau o foaie de
parcurs. Ele pot fi defalcate pe luni de zile sau pe toată durata proiectului
şi pot fi scrise în proiect. Ele arată puterea şi seriozitatea fundaţiei x care
chiar ajută beneficiarii y. Dar despre activităţi vom mai vorbi.
-----------------------------------
------------------------------------
Producţie : 17:05:55 marţi, 9 octombrie 2012
Pentru informaţii suplimentare
contactaţi-mă la tel : 0766710996
Aveţi
curaj !
Va urma