YOU TUBE BAR

Loading...

sâmbătă, 13 octombrie 2012

ABC10


ABC – ul metodelor de strângere de fonduri
Episodul 10
Tehnica abordării proiectelor

În primul rând un proiect de finanţare este o oprtunitate financiară pentru organizaţia ta dacă :
-         Criteriile de eligibilitate sunt apropiate cu misiunea fundaţiei tale
-         Este completat corect şi depus la timp
-         Ai acelaş tip de beneficiari
-         Ai o echipă pluridisciplinară gata să completeze proiectul
-         Aduci ceva nou pentru beneficiari
Trebuie ştiut că un proiect câştigat îţi asigure suportul financiar pe o durată mare de timp atât a salariaţilor ( acolo unde finanţatorul acoperă şi salariile angajaţilor ) cât mai ales a activităţilor în favoarea beneficiarilor. Acesta este un avantaj. Dezavantajul constă în trimiterea a zeci de rapoarte şi limitarea libertăţii de a opera cu fondurile. Trebuie să faci cu banii din proiect doar activităţile înscrise în proiect. Practic urmezi o foaie strictă de parcurs. Proiectul îţi asigură liniştea financiară. El oferă bani suficienţi pentru o perioadă lungă de timp – 12 luni. În 12 luni tu ai activitate, bani şi direcţii de acţiune. Tu doar îţi faci treaba, respecţi angajamentele din proiect. Adică vii la servici şi faci ce ai scris în proiect. Exemplu :
-         Consiliere psihologică
-         Seminarii de lucru
-         Work shop-uri
-         Sensibilizare la problemele beneficiarilor tăi
-         Serii de antidiscriminare
-         Anchete sociale pe proiect
-         Activităţi pe proiect
De regulă, foarte puţine organizaţii respectă ad-litteram condiţiile înscrise în proiect şi fac ceea ce cere proiectul. Există o marjă de deviere mai mare sau mai mică. Cu cât marja de deviere este mai mică cu atât :
-         Ong este mai serios
-         Ong poate primii noi linii de finanţare
Altfel rişti să nu mai câştigi proiecte.
Abordarea proiectului :
În general la scrierea unui proiect de finanţare contribuie teoretic :
-         Contabilul – face bugetul
-         Asistentul social – ştie problema socială a beneficiarilor
-         Psihologul
-         Juristul
-         Membrii din board
Teoretic, deoarece, practice completează proiectul doar coordonatorul de proiect cu “binecuvântarea” preşedintelui ong. Coordonatorul de proiect are o pregătire conexă. El ştie să jongleze cu termenii proiectului ( exemplu :  activităţi, buget, rezumat, beneficiar etc. ).
Abordarea corectă trebuie să fie pluridisciplinară. Astfel proiectul trebuie să acopere nevoile beneficiarilor din punct de vedere :
-         Uman
-         Sociouman – relaţional
-         Psihologic
-         juridic
-         Medical etc.
Un proiect trebuie să aducă o schimbare. El nu trebuie să-l lege pe beneficiar de fundaţie, ci să-i crească capacitatea de acţiune. Adică să-l facă independent. Astfel pentru o persoană cu disabilităţi locomotorii un proiect trebuie să :
-         Îi dea un cărucior
-         Să îi ofere support psihologic limitat în timp şi focalizat pe problema individuală a fiecărui beneficiar
-         Îi ofere un loc de muncă
-         Să îi crească nivelul de relaţionare cu oamenii
Astfel în cadrul proiectului beneficiarul câştigă ceva. În proiect beneficiarii trebuie rulaţi permanenţi. Ca într-o şcoală. Am oferit x servicii care te-au ajutat în y probleme. Eşti independent acum. Prin rularea beneficiarilor, organizaţia x este eficientă şi aduce o schimbare în viaţa lor. Nu poţi să dai de mâncare 10 ani la aceeaşi familie care nu face nimic pentru a-şi câştiga existenţa. Astfel abordarea proiectelor este pluridisciplinară. Ea se bazează pe :
-         Nevoia beneficiarului x
-         Modul practic de rezolvare a ei
Ea aduce schimbare. Scopul ultim :
-         Independenţa beneficiarilor de ajutorul tău
-         Rularea cât mai multor beneficiari în unitate de timp redusă
Un proiect bun ţine cont de informaţii de natură psihologică, socială, economică, juridică, medicală, perceptivă etc. Abordarea este pluridisciplinară. Trebuie să ai o echipă care ştie cel mai bine bucăţica lui şi care poate construi proiectul împreună cu alţi colegi cu alte specializări. Trebuie să ai o viziune de ansamblu, să anticipezi în timp. Să simţi ce simte un beneficiar. Trebuie să te mişti repede. Se spune că la elaborarea unui proiect ar trebui să participe şi un beneficiar pentru că el ştie cel mai bine care este nevoia lui sau categoriei lui de beneficiari.
Aceasta a fost prima parte din seria ABC-ul metodelor de strângere de fonduri. Vor urma şi alte părţi. Sper că v-au fost de folos informaţiile înscrise aici. Pe curând ! Aveţi curaj !
-------------------------------------                          -----------------------------------------
–  20:20:15 - vineri, 12 octombrie 2012
Pentru informaţii suplimentare contactaţi-mă la tel : 0766710996
                                     Aveţi curaj !
                               Sfârşitul primei părţi